What is the best effective tips of technical SEO?4
Technical SEO part 4
Managing paid search campaigns – humans versus robots
All small to medium-sized enterprises (SMEs) will manage their paid search campaigns either internally or via an agency and ultimately humans will be doing all the work. However, some larger organizations use automated bidding systems. Whether this is the right route for you will
depend on a number of factors but the most common reasons for considering an automated tool are:
●● Tens or hundreds of thousands of products. It is unrealistic to expect humans to be able to manage a large number of products. Especially so when you consider stock issues and fluctuating pricing.
●● Very large budget. If your monthly ad spend is measured in millions then at least some form of automation starts to make sense.
●● Your main goal is hyper-efficiency. If you want to drive your cost per click as low as possible then machines are generally better (however, this can result in a much smaller share of voice-over time if not managed well).
In summary, the best combination is usually one of the following: 1) humans; 2) humans who very actively manage automated systems.
Summary
In this post, we looked at what paid search is and how it can be integrated into your strategy. We examined the complexities of setting up a campaign and the extent of the jargon and variables that need to be understood in order to be able to optimize your campaign. We looked at the methods of measuring and optimizing your results as well as ensuring that you test and learn constantly. We examined advanced techniques and how to manage your campaign on an ongoing basis. There is a great deal of complexity in this channel and so working with an expert is essential until you are capable of running the channel yourself. It should be noted that, if you are running a large digital campaign, you may never get to the level of expertise on this channel that is necessary to run it yourself and so working with the right agency, as we have discussed, is vital.
Managing paid search campaigns – humans versus robots
All small to medium-sized enterprises (SMEs) will manage their paid search campaigns either internally or via an agency and ultimately humans will be doing all the work. However, some larger organizations use automated bidding systems. Whether this is the right route for you will
depend on a number of factors but the most common reasons for considering an automated tool are:
●● Tens or hundreds of thousands of products. It is unrealistic to expect humans to be able to manage a large number of products. Especially so when you consider stock issues and fluctuating pricing.
●● Very large budget. If your monthly ad spend is measured in millions then at least some form of automation starts to make sense.
●● Your main goal is hyper-efficiency. If you want to drive your cost per click as low as possible then machines are generally better (however, this can result in a much smaller share of voice-over time if not managed well).
In summary, the best combination is usually one of the following: 1) humans; 2) humans who very actively manage automated systems.
Summary
In this post, we looked at what paid search is and how it can be integrated into your strategy. We examined the complexities of setting up a campaign and the extent of the jargon and variables that need to be understood in order to be able to optimize your campaign. We looked at the methods of measuring and optimizing your results as well as ensuring that you test and learn constantly. We examined advanced techniques and how to manage your campaign on an ongoing basis. There is a great deal of complexity in this channel and so working with an expert is essential until you are capable of running the channel yourself. It should be noted that, if you are running a large digital campaign, you may never get to the level of expertise on this channel that is necessary to run it yourself and so working with the right agency, as we have discussed, is vital.
Translate into Bengali
টেকনিক্যাল এসইও অংশ 4
অর্থ প্রদান অনুসন্ধান প্রচার পরিচালনা - মানব বনাম রোবট
সমস্ত ছোট থেকে মাঝারি আকারের উদ্যোগগুলি (এসএমই) তাদের প্রদত্ত অনুসন্ধানের প্রচারগুলি অভ্যন্তরীণভাবে বা কোনও এজেন্সির মাধ্যমে পরিচালনা করবে এবং শেষ পর্যন্ত মানুষ সমস্ত কাজ করবে। তবে কিছু বড় সংস্থা স্বয়ংক্রিয় বিডিং সিস্টেম ব্যবহার করে। এটি আপনার পক্ষে সঠিক পথ কিনা
বিভিন্ন কারণের উপর নির্ভর করে তবে একটি স্বয়ংক্রিয় সরঞ্জাম বিবেচনা করার সর্বাধিক সাধারণ কারণগুলি হ'ল:
●● দশক বা কয়েকশো পণ্য। মানুষের প্রচুর পরিমাণে পণ্য পরিচালনা করতে সক্ষম হওয়া আশা করা অবাস্তব বিশেষত তাই যখন আপনি স্টক সমস্যা এবং ওঠানামা মূল্য বিবেচনা।
খুব বড় বাজেট। যদি আপনার মাসিক বিজ্ঞাপন ব্যয় লক্ষ লক্ষ করে পরিমাপ করা হয় তবে কমপক্ষে অটোমেশনের কিছু ফর্মটি বুদ্ধিমান হতে শুরু করে।
●● আপনার মূল লক্ষ্যটি হাইপার-দক্ষতা। আপনি যদি প্রতি ক্লিকের জন্য আপনার ব্যয় যতটা সম্ভব চালনা করতে চান তবে মেশিনগুলি সাধারণত ভাল হয় (তবে, যদি ভালভাবে পরিচালনা না করা হয় তবে এটি ভয়েস-ওভার সময়ের সাথে অনেক কম অংশীদার হতে পারে)।
সংক্ষেপে, সর্বোত্তম সংমিশ্রণ সাধারণত নিম্নলিখিতগুলির মধ্যে একটি: 1) মানুষ; 2) মানব যারা খুব সক্রিয়ভাবে স্বয়ংক্রিয় সিস্টেম পরিচালনা করে।
সারসংক্ষেপ
এই পোস্টে, আমরা অর্থ প্রদান অনুসন্ধান কী এবং এটি কীভাবে আপনার কৌশলতে সংহত করা যায় তা আমরা দেখেছি। আপনার প্রচারণা অপ্টিমাইজ করতে সক্ষম হওয়ার জন্য আমরা একটি প্রচারাভিযান স্থাপনের জটিলতা এবং জার্গন এবং ভেরিয়েবলের পরিমাণটি বুঝতে পারি আমরা আপনার ফলাফলগুলি পরিমাপ ও অপ্টিমাইজ করার পদ্ধতির দিকে নজর দিয়েছি পাশাপাশি এটি পরীক্ষা করে নিরন্তর নিরীক্ষণ করি। আমরা চলমান ভিত্তিতে উন্নত কৌশল এবং কীভাবে আপনার প্রচারণা পরিচালনা করব তা পরীক্ষা করে দেখেছি। এই চ্যানেলটিতে প্রচুর জটিলতা রয়েছে এবং তাই আপনি নিজে চ্যানেলটি পরিচালনা করতে সক্ষম না হওয়া অবধি বিশেষজ্ঞের সাথে কাজ করা অপরিহার্য। এটি লক্ষ করা উচিত যে, আপনি যদি একটি বৃহত্তর ডিজিটাল প্রচারণা চালাচ্ছেন তবে আপনি নিজেই এই চ্যানেলটিতে দক্ষতার স্তরে পৌঁছতে পারবেন না যা এটি নিজে চালানোর জন্য প্রয়োজনীয় এবং তাই আমরা যেমন আলোচনা করেছি ঠিক তেমন সঠিক সংস্থার সাথে কাজ করা অত্যন্ত গুরুত্বপূর্ণ।
No comments